Cara Nak Tahu Limau Manis Atau Masam


Cara nak tahu limau manis atau masam.

1. Tengok bontot limau.
2. Korang akan nampak tak bontot limau tu macam ada lubang. 
3. Itu tanda limau tu manis.

Satu lagi, kalau korang nak beli limau yang kecik-kecik dalam plastik yang warna merah tu, tengok pada kulit. Kalau kulit berkilat je, itu limau masamlah. Kalau nak yang manis, cari yang limau yang berkedut-kedut yang nampak tua. Pasti manis. Insyaallah

Aku dah Cuba banyak kali memang betul petua yang diberikan oleh kawan isteri aku (Cina).






Tiada ulasan:

Catat Komen